pondělí 15. června 2020

Zajímavé osvěžení


Ještě než skončí rebarborová sezóna, spěchám s receptem na sirup, který má chuť přímo vznešenou a přímo vybízí ke kombinování s kvalitním alkoholem a tvorbě všelijakých míchaných drinků. 
Inspirovala jsem se receptem Lindy z blogu Call me cupcake, kam si chodím pro potěchu oka a inspiraci. 
Fazolky tonka jsem poprvé v životě ochutnala v čokoládě u mě osobně velmi populární, v Česku zatím ještě těžko k sehnání, Zotter (o mé návštěvě v této čokoládovně si můžete přečíst tady) Přišlo mi, že fazolka má chuť tak originální, ale přesto pro známou, nedokázala jsem přirovnat jedním slovem vůni k ničemu jinému. Cítila jsem vanilku, tóny nugátu, možná bílou čokoládu, marcipán, mandle, no zkrátka, bylo toho dost, co by mi tyto aromatické fazolky připomínaly. Pak jsem na ně nějakou dobu zapomněla, ale po pokoronavirové návštěvě prodejny Sonnentor, kam chodím pravidelně doplňovat zásoby, vzpomínat, a vůbec se potěšit (v obchodě s oblečením jsem nikdy nestrávila tolik času, jako v Sonnentoru), jsem na ně narazila v regále jako na novinku a už mi šrotovalo hlavou, kam je vyzkouším jako první. 
Kombinace s rebarborou a pikantním zázvorem mě úplně dostala. Připomínala mi jeden koktejl z  menu Nejlepší Brno 2 Baru, který neexistuje, naprosto zřetelně jsem si vybavila drink Sorry-pečeme jinak, kde bylo, pokud si dobře vzpomínám, mimo jiné, červené ovoce a "toasted marshmallow".
Prostě taková malá fazolka a kolik radosti :-).

Na cca 250 ml sirupu si připravte:

200 g stonků rebarbory
2 cm kousek čerstvého zázvoru
260 ml vody
240 g cukru krystal
1/2 fazolky tonka

Postup:

Z rebarbory neodstraňujte slupku, ale nakrájejte ji na 1 cm velké kousky. Zázvor nastrouhejte na jemno, 1/2 tonka fazolky na hrubo a spolu s rebarborou zalijte vodou. Přidejte cukr. Obsah rendlíku přiveďte k varu a vařte 10 minut, dokud nebude rebarbora měkká. 
Poté přeceďte a tekutinu vraťte na mírný plamen a vařte dalších 8-10 minut, až tekutina viditelně zhoustne a bude mít konzistenci sirupu. Přelijte do čisté, horkou vodou vypláchnuté láhve, zavíčkujte a nechejte vychladnout. Můžete zavařit a nebo brzo vypít.

























Přeji krásnou polovinu června s kvalitním nápojem po ruce :-)

Lucka

2 komentáře:

  1. Dobrý den,
    Musím vám velice pochválit Váš blog, je opravdu super a přínosný, a měla bych prosbu, zda by bylo možné abyste přidávala více receptů, (vaše špagety s čočkovou omáčkou jsou fantastické!) A celkově více článků, mám to tu moc ráda, bohužel za poslední dobu nic nového nepřibylo. Moc děkuji za vyslyšení, děláte to skvěle! A přeji hezké pozitivní dny ❤️

    OdpovědětVymazat