pátek 13. října 2017

Termix v lepším kabátku


I když tento recept zní dost profláknutě, troufnu si říct, že vás překvapí. Jasně, pudink, tvaroh, to už tu bylo. Ale!

Když jsem byla malá, máma mě a ségře často kupovala Termix, býval hnědý a žlutý (tj. čokoládový a vanilkový). Mohly jsem si ho sníst, zatímco běžela Kouzelná školka nebo Kostkáček. Samozřejmě nás rozčilovalo, že toho bylo vždycky tak málo. Pak si pamatuju, že postupem času byl Termix řidší a řidší a na lžičce už tak hezky nedržel, jako kdysi.  Už jsem si několik let nekoupila jiný jogurt, než bílou "Hollandiu", tak vůbec nevím, jestli se ještě vyrábí a jestli chutná, jako tenkrát. Myslím, že stejně jako se na obrazovky už nikdy nevrátí babička Libuška, tak už nikdy nebude Termix chutnat, jako tehdy.

Podařilo se mi restaurovat tu retrochuť. Jo, takový přesně byl, přesně takto chutnal. A nedělejte ho prosím z pudinku z pytlíku. Tím se všechno zkazí, tak nebude chutnat nikdy, jako tenkrát. Domácí čokoládový pudink je strašně jednoduchý a je to stejně rychlé, jako z toho pytlíku. V lednici vydrží klidně 5 dní, bez toho, aby změnil cokoliv. Když ho naservírujete do šálků a ozdobíte zakysanou smetanou, strčí do kapsy "bársjaký" nedělní dezert. 


Na misku hedvábného krému:

Domácí čoko pudink:

70 g krupicového cukru
20 g kakaa
4 lžičky kukuřičného (nebo bramborového, nevadí to) škrobu
1 špetka soli
220 ml mléka
20 g (hořké) čokolády
1 lžička vanilkového extraktu

Dále:

250 g plnotučného tvarohu ve vaničce (mám nejradši červený, z Lidlu)
1 kelímek zakysané smetany

Postup:

V menším hrnci smíchejte cukr, kakao, škrob a sůl. Přilijte polovinu mléka a metličkou pořádně promíchejte, aby nebyly ve směsi hrudky. Přidejte zbylou polovinu mléka a začněte směs zahřívat, nejlépe za stálého míchání. Na mírném plameni vařte asi 5 minut, dokud pudink nezhoustne. Pozor, konzistence tohoto pudinku se od komerčních hotových směsí značně liší. Pudink má daleko hustší konzistenci, připomíná spíš čokoládový krém, je hutnější. 

Poté ho sejměte z plotny a přimíchejte čokoládu a extrakt, pokud jej máte. Míchejte, dokud se čokoláda nerozpustí. Přidejte tvaroh z vaničky, hned, ještě do teplého pudinku. Vymíchejte dohladka, já na to používám stěrku. Teď přidejte smetanu, nejlépe na třikrát, vždy ji tam zamíchejte. A je hotovo! Můžete rozdělit do misek a šup do lednice, nebo do pusy. Samozřejmě jakékoliv ovoce, šlehačka, smetana, vítáno :-).




Pokud jej zkusíte, určitě prosím napište, jaký byl! 

Lucka

2 komentáře:

  1. Včera jsem vyzkoušela a byl výborný :) Oblizovala se celá rodina a asi zařadíme do našich oblíbených (a jednoduchých :D ) receptů. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jani, to mám velkou radost, že chutnal. Tento týden jsem měla ve 4pokojích v Brně výborný termix s buchtou a musím říct, že tento mu těsně šlape na paty :).

    OdpovědětVymazat