středa 24. října 2018

Z nápojové edice

Smoothie je jedna z variant jak dostat bleskurychle cokoliv do kohokoliv za podmínky, že to cokoliv ten kdokoliv vážně nemusí. Ale teď vážně, toto smoothie je jedno z nejlepších, jaké jsem kdy zkusila! Recept, i když v případě smoothie je to spíš jen jednoduchý návod, mám z rakouského Štýrska, kde jsme strávili nějaký čas při návratu ze svatební cesty. Štýrsku se přezdívá zelené srdce Rakouska a to musím potvrdit, i v případě tohoto suchého léta tam bylo všude zeleno.

Rakousko je mému srdci velmi blízké, průzračná jezera a impozantní panoramata z tisíci metrů nad mořem mě dokážou nabýt na celý rok. Přelidněné pláže mi tam tak nějak nechybí. Klidné vesničky plné útulných"Gasthofů", kde se čas zastavil a je jen teď a tady, to je něco pro mě. A právě z takového jednoho tento recept je. Nebojte se žádných ingrediencí a pokud možno, dejte tam všechno, co návod vyžaduje. Rakušané jsou milovníci dýňového a také sezamového oleje, jestli jeden z nich doma máte, určitě ho neváhejte použít. Z uvedeného rozpisu ingrediencí je 600 ml smoothie a upotřebila jsem do něj podzimní úrodu špenátu a rukoly, takže se dá říct, že je to tak trochu i sezónní nápoj plný vitamínů, které se budou v zimě určitě hodit.


Ingredience na 600 ml smoothie:

šťáva z 1,5 pomeranče (je to asi 250 ml, nejlepší je opravdu čerstvě vymačkaná, žádný juice)
1 kiwi
1 hruška
šťáva z půlky citrónu
20 g špenátu
15 g rukoly
pár kapek dýňového či sezamového oleje
a samozřejmě koření! Moje nejoblíbenější smoothie koření se stalo Očista dočista s bazalkou, kopřivou a pampeliškou a rozmarýnem. Pokud nemáte, experimentujte!

Postup:

No postup...pokud máte takový průměrný mixér, určitě špenát a rukolu ještě nakrájejte na menší kousky. Ovoce taktéž. Všechno dejte do mixéru a rozmixujte. Nakonec přidejte olej a koření. Já jsem smoothie nesladila vůbec, bylo tak akorát, ale kdyby přece jen, tak oslaďte podle gusta.

Smoothie je posypáno kořením Sílou květů, které již dozajista znáte
Vzhůru churavému podzimu!

Lucka

Žádné komentáře:

Okomentovat