čtvrtek 9. května 2019

Skvělé čůčo nejen pro dámy



Můj květnový top recept, který mě napadl někdy v březnu, kdy jsem měla poslední várku mražených malin z léta, které byly tak krásné, že jsem je chtěla využít na něco speciálního. Zrovna jsem pár dní před tím navštívila mou oblíbenou kavárnu na Letné, Alchymista, kde pravidelně obměňují nápojovou nabídku a hned mě zaujal Růženín, nápoj s poetickým názvem z malin, růžového sirupu a toniku.
To se ví, že za pár minutek jsem ho měla před sebou a byl úžasný. Podobně jako střik s fialkovým sirupem v Café Fara, která je zeměpisně trošku jinde, než Alchymista. Snad se na mě nebudou Alchymisté zlobit, že jsem se pokusila o malou reprodukci drinku, který mě uchvátil. Samozřejmě o nepřesnou reprodukci, ale na domácí podmínky myslím skvělé. Už jsem ho dávala ochutnat kde komu a bouřlivá chuť malin doprovázená zřetelným ale přitom jemných akcentem růžových poupátek a vzadu to granátové jablko…k tomu prosím tonik a led a vypnout telefon, zavřít diář, a sluneční paprsky do tváře a tzv. pseudodovolenka je tu!



Ingredience na 1,5 litru sirupu:

800 g malin
800 ml vody
800 g (třtinového či krystal) cukru
1 granátové jablko
12 sušených růžových poupat
1 chemicky neošetřený citrón
1 zarovnaná lžička kyseliny citronové

Postup:

Poměr malin, vody a cukru je 1:1:1. Pokud máte kilo malin, přizpůsobte množství vody a cukru.
Do hrnce dejte maliny. Granátové jablko rozpulte a vyloupejte zrníčka a přidejte k malinám. Na Youtube je spousta videí, jak na to, já to dělám ve vodě, to jde poměrně snadno. Přidejte růžová poupátka. Zahřejte a 10 minut povařte, aby poupátka uvolnila vůni. Nechte vychladnout a poté dejte macerovat na den a půl (36 hodin) do lednice. Během louhování můžete občas vytáhnout  a promíchat.
Za 1,5 dne macerát přelijte přes sítko či plátýnko. K voňavému obsahu přidejte šťávu z jednoho citrónu, 800 g cukru a 1 zarovnanou lžičku kyseliny citrónové. Obsah hrnce zahřejte, a jakmile se cukr rozpustí, nalévejte do horkou vodou propláchnutých lahví. Mám nejradši ty z Ikea, nejsou finančně náročné a vím, že mi v nich sirup díky těsnému uzávěru dlouho vydrží. Pokud chcete, můžete do každé láhve hodit ještě růžové poupátko, které je dobře vysušené, takže nedělá v láhvi neplechu a postupně uvolňuje ještě svoji vůni. Pokud se bojíte, že se sirup zkazí, můžete ještě láhve sterilizovat v 80°C vodní lázni 15-20 min.
Luxusní verze: Sirup podávejte ve sklenicích na červené víno, s ledem či bez, dolijte tonikem a přidejte čerstvé maliny.
Nealko verze: s jemně perlivou.
Verze na každý den: Připravte do džbánku, dolijte (filtrovanou) vodou a prohlašte to za domácí limonádu. A návštěvám neúčtujte míň jak 110,- za džbánek! J



Máte rádi domácí limonády? Jaká je vaše top?

Lucka

Žádné komentáře:

Okomentovat