středa 7. listopadu 2018

Domácí kavárna


Tak už tu mám limetku s mátou, meruňku, broskev a čtvrtá v pořadí bude švestka. Ale ne tak leda jaká, bude ji doprovázet růžový pepř. Když už se teď ušklíbáte, prosím vás v jeho jménu, dejte mu šanci! Toto je bezpochyby ta nejlepší limonáda, jakou jsem kdy pila. A dokonce jsem ji udělala sama, nebylo to v žádné daleké či blízké kavárně, bylo to přímo u mě doma. Někdy se totiž vyplatí si tu kavárnu udělat přímo pod nosem. Recept na tuto limonádu je jedním ze způsobů, jak se mít doma líp než kdekoliv jinde. Moc ráda servíruju přenocovacím hostům večer lehké večeře, ráno teplé snídaně, a co se týká nápojů, vždycky nechám výběr na nich. Ó ne, v mé domácí kavárně neexistuje špatný výběr. Kapučíno se skořicí, které je ovšem nejlepší, když vás obklopují měkké polštáře (návštěvě k tomuto nápoji dodáváme zdarma), horký jablečný mošt, čaj ovocný, bylinkový, zelený, černý, bílý, našlehané kakao a otevřeno nonstop (to kdyby podzimní hosté dostali uprostřed noci chuť na našlehané mléko se skořicí a medem ☕). 

Na této limonádě je nejlepší chuť, nejkrásnější barva a nádherná vůně. Když ji budete míchat půl na půl s vodou, máte chutný snídaňový džus, pokud dáte 1/3 sirupu a 2/3 vody, je z ní podzimní limonáda a pokud zalijete sirup horkou vodou, je z něj náhrada za čaj o páté. Prostě nápoj na celý den 😄.

Půllitrové tlustostěnné sklenice s kotvičkou na ledový čaj jsou z Butlers

Na pár flašek grandiózního sirupu:

1 kg švestek (mohou být i mražené)
1 litr vody
35 kuliček růžového pepře
15 kuliček hroznů
1 kg třtinového cukru
1 citron
1 lžička kyseliny citronové

Postup:

Do hrnce dejte kilo švestek a zalijte litrem vody. Přidejte 35 kuliček růžového pepře a pokud máte, tak kuličky hroznů. Já jsem otrhala švestky ve vinohradě a při té příležitosti jsem si utrhla i hrozny, které jsem do sirupu také dala. Pokud je ale nemáte, vynechte je a nedávejte tam stolní hrozny z obchodu.Ty nejsou zdaleka tak chuťově bohaté, jako ty, které vyrostly tady u nás.

Obsah hrnce přiveďte k varu. Jakmile začne směs bublat, vypněte ji a nechte na plotně vychladnout. Poté přeneste do lednice a tam nechte do druhého dne. Chuť švestek se uvolní a je čas, aby se tzv. (za)snoubily s pepřem. No tento romantický vztah by měl být po 24 hodinách luhování zralý na opětovné zahřátí a rozpuštění 1 kg třtinového cukru. Čím kvalitnější, tím lepší, jak už to s jídlem bývá. Mě nejvíc chutná ten z Country Life, ale výrobců je samozřejmě mraky. Přidejte šťávu z citronu a kyselinu citronovou. Jakmile směs zase přijde k varu, míchejte ji, dokud se cukr nerozpustí. Dužina švestek se rozvaří. Jakmile se cukr rozpustí, přeceďte jej přes plátýnko nebo sítko, (hustota ok sítka mě osobně stačila), zachytíte slupky, hrozny a pepř.

Horkou tekutinu nalijte do horkou vodou vymytých láhví a zavíčkujte. Pokud víte, že se šťáva do měsíce určitě nevypije, můžete sklenice ještě zavařit. 




Jaké jsou vaše nejoblíbenější podzimní nápoje? A jaký byste ještě rádi viděli na blogu?

Napište mi!

Krásný listopad všem 🍂🍁

Lucka

Žádné komentáře:

Okomentovat